In een notendop
Termen die bij mij passen:
Analytisch, taalkundig, flexibel, aanpassingsvermogen, leergierig, accuraat, goede luisteraar, uitstekende zakelijke verslaglegger.
Ervaring:
Verslaglegging in verandertrajecten en bij reorganisaties.
Verslaglegging van hei-/strategiesessies voor onder andere het bepalen van de missie en visie.
Binnen profit- en nonprofit organisaties:
- RvT/RvC vergaderingen.
- ALV-vergaderingen.
- MT vergaderingen.
- OR Overlegvergaderingen.
- Projectvergaderingen.
- HR gesprekken ten behoeve van personeelsdossiers.
Over mij, Petra ter Brugge
Ik hou van het aanbrengen van structuur en efficiëntie en ben ervan overtuigd dat dit een belangrijk onderdeel is in de aansturing van organisaties, projecten en teams. Het vervatten van informatie in heldere en duidelijk afspraken en acties om juist datgene te bereiken is waar ik me de afgelopen jaren in heb gespecialiseerd.
Ik ben gestart als directiesecretaresse en heb in de zakelijke dienstverlening leuke banen gehad waarin ik veel ervaring heb opgedaan in verschillende aspecten van het vak. Na een uitstapje als consultant in de werving- en selectiebranche en een baan als projectmanager binnen het onderwijs kwam ik weer terecht in een ondersteunende functie om een grote reorganisatie te begeleiden. Binnen deze onderneming heb ik veel kunnen leren over bedrijfsprocessen, grote verandertrajecten en het belang van een goede communicatie hierbij.
De laatste zeven jaar heb ik gewerkt als bestuurssecretaris bij Kaliber Kunstenschool en ondersteunde ik de bestuurder en de Raad van Toezicht. Het op een duidelijke en heldere manier samenvatten van vergaderingen kan ik goed en dat viel op, ook bij onze partners. Ik werd meer en meer gevraagd om vergaderingen vast te leggen. Omdat ik er veel plezier in heb en het mij ontzettend leuk lijkt om voor bedrijven in verschillende branches mijn kennis en kunde in te zetten, heb ik besloten tot oprichting van Letters door Petra.
Hoe dan?
Een vergadering notuleren en uitwerken tot een duidelijk verslag. Simpel toch? Nou... bij het werken voor verschillende bedrijven in branches waar ik nog niet eerder actief ben geweest kan het best een uitdaging zijn. Denk aan vakjargon, namen van medewerkers die ik niet ken en situaties waar ik de context niet van kan relateren. Ik vind het een heerlijke uitdaging waar ik veel voldoening uithaal. Een goede voorbereiding is het halve werk en mijn nieuwsgierigheid en vermogen om snel tot de kern door te kunnen dringen, maakt dat ik, ook bij nieuwe branches, snel ingewerkt ben. Als ik weet dat een bedrijf interesse heeft ga ik op onderzoek uit en zorg ik dat ik zoveel mogelijk te weten kom van de onderneming. De bedrijfswebsite is hiervoor een goede informatiebron, maar ik ga ook op internet op zoek. Ik zoek dan branchespecifieke informatie om zo voor het kennismakingsgesprek al een beeld te hebben van het type bedrijf waar ik binnenstap. In het gesprek probeer ik de witte vlekken die er nog zijn zoveel mogelijk in te vullen zodat ik in de vergadering optimaal voorbereid ben. Natuurlijk is het mogelijk dat er wat aanscherping of verfijning nodig is na de eerste keer notuleren, maar bij een vervolgopdracht zal dit snel tot een minimum beperkt worden. Daar ga ik in elk geval voor.